Blog

 


Is een Open Huis zinvol voor de verkoop van je woning?

Is een Open Huis zinvol bij de verkoop van je woning?  Een Open Huis organiseren voor een te koop staande woning is niet iets nieuws. Er zijn verschillende vormen. Zo heb je 2 keer per jaar de landelijke NVM Open Huizen Dag, een individueel Open Huis door de makelaar of de 2 wekelijkse OpenHuizendag van OpenHuizenLink, het platform voor Open Huizen.  Is een Open Huis zinvol bij de verkoop van je woning? Ik maak een vergelijking met een schoenenwinkel (voor veel vrouwen herkenbaar). schoenen etalage Als je schoenen wilt kopen ga naar de winkel toe als je weet dat ze open zijn. In 99% van de gevallen hebben alle winkels dezelfde openingstijden. Je kijkt in de etalage. Deze schoenenwinkel waar je nu voor staat ziet er wel heel gaaf uit. Luxe uitstraling, mooi neergezet, een foto van een dame die geweldig laarzen aan heeft. O geweldig, die laarzen staan daar ook nog in het echt. Dit is wel jouw smaak! Je gaat naar binnen.   Terwijl je binnen bent worden je overige zintuigen op de proef gesteld. Het ruikt er heerlijk naar nieuwe schoenen. Er lopen goed geklede en vriendelijke verkoopsters rond die je een kopje koffie aanbieden. Je gaat zitten op een heerlijke stoel en laat je leiden door de goede sfeer die hier heerst. De verkoopster laat je de nieuwste collectie zien en vertelt daarbij dat deze populaire laarzen van soepel Italiaans leer zijn. "Voel maar, heel zacht " zegt de verkoopster. Je gaat de laarzen passen en ze staan je geweldig. Je bent verliefd! De laarzen gaan in een mooie schoenendoos en vervolgens in een nog mooiere tas. Vol trots loop je naar je buiten met je aanwinst.  Stel je voor.......closed Hoe zou de situatie zijn geweest als deze winkel niet open was, terwijl andere winkels wel open zijn? En dat er op een bordje op de deur staat, "U kunt bellen voor een afspraak om de schoenen te bekijken" Was je ook naar binnen gegaan als de etalage er rommelig uitzag?  Bij welke winkel zal de kans op verkoop van schoenen het grootst zijn? De winkel waar je een afspraak moet maken of waar je zo naar binnen kan stappen? De situatie van de schoenenwinkel is goed te vergelijken met de verkoop van je huis. Voordat je ook maar enige kans hebt op een verkoop, zal je etalage er goed uit moeten zien om een zo groot mogelijk publiek aan te trekken. Deze etalage houdt voor jouw huis in dat je woning er goed uit moet zien en met professionele foto's de 'etalage' in gaat. Kopers die alle etalages afgaan, in dit geval woningsites, maken een selectie welke woningen zij de moeite waard vinden om te gaan bezoeken. De koper wil nu net zoals bij de koop van schoenen gaan orienteren. Zodra de koper ziet dat je eerst een afspraak moet maken om te komen, kan dit een drempel zijn om te bellen. De koper kiest liever voor een winkel die wel open is. Het zou toch zonde zijn dat jouw ' winkel ' (woning) dicht is voor een mogelijke geinteresseerde. Een gemiste kans op verkoop.......  Conclusie: 1. Maak het voor kopers laagdrempeliger om je winkel (woning) vrijblijvend binnen te stappen. 2. Zorg ervoor dat de verwachting van de winkel overeenkomt zoals in de etalage. Maak foto's van je woning zoals je woning ook echt is. 3. Hanteer voor je winkel niet andere openingstijden dan andere winkels, dan moet de consument te veel zoeken wanneer je open bent en is de kans dat je dicht bent aanwezig. Een individuele Open Huis van je makelaar helpt dus niet zoveel. Doe mee met landelijke platforms. 4. Onderscheid je van andere winkels (te koop staande woningen) in de presentatie. Als je bovenstaande situatie vergelijkt, is een Open Huis wel degelijk zinvol als je je huis wilt verkopen. Maak een plan en leef je in, in de doelgroep. Specialisten zoals makelaars en verkoopstylisten kunnen je hierbij helpen.   Oorspronkelijke tekst :  Yvette Wiebenga  collega Openhuiscoach, eerder verschenen op haar blog in november 2012

no comments


In de media

Aandacht voor Difference Verkoopstyling en OpenHuisCoach in het Algemeen Dagblad van 28 mei 2013. Kolom  'Even vragen aan '  in de Voorne-Putten bijlage. Algemeen DagbladAlgemeen Dagblad 28-5-13     Algemeen Dagblad 28-05-13

no comments


Prijsverlaging of metamorfose?

Staat uw woning al in de verkoop en denkt u erover de vraagprijs van uw woning te verlagen? Denk dan eens aan verkoopstyling. Een minimale investering heeft meer resultaat dan het verlagen van de vraagprijs van uw woning.  Een investering van € 200,- heeft meer effect dan een prijsverlaging van € 2000,-!     Verkoopstyling verdient zichzelf terug! Verder is het een feit dat 80% van de professioneel gestylde woningen eerder wordt verkocht. U weet als geen ander wat een maand hypotheek kost. Om nog maar niet te spreken van een prijsverlaging van uw woning.... Een verkoopstylist inschakelen is daarom een goede en vooral goedkopere investering! Bovendien trekt een prijsverlaging geen kijkers en een metamorfose wel!   Bel voor meer informatie met       Marja Braak      06 - 179 137 60 Difference Verkoopstyling    •    Het verschil tussen te koop en verkocht!

no comments


Slimme woonideeen

naar pinterest paginaZou je de dagelijkse rommeltjes op een nette manier opgeruimd willen zien? Net die ene oplossing voor die lastige hoek in je woonkamer, verrassende oplossingen voor kasten, kinderkamers of de hal? Regelmatig kom ik ideeën tegen die zo slim zijn, dat ik ze bewaar op een speciaal prikbord op Pinterest. Nieuwsgierig geworden? Kijk gerust eens rond, klik op het pinterest logo, misschien zit er iets voor je bij! Vind je het leuk om al mijn prikborden te bekijken? Klik dan hier

no comments


Nieuwsuur: Open huizendag

Open Huizendag 2012
Alles uit de kast voor Open Huizendag
Tijdens een uitzending van Nieuwsuur wordt de NVM Open Huizen Dag belicht. Alle middelen worden ingezet, ook de verkoopstyliste! Bekijk de uitzending via onderstaande link. Nieuwsuur Open huizendag 2012     Neemt u binnenkort deel aan een Open huizendag? En zou u het prettig vinden als de styliste samen met u de woning nog eens ruimte voor ruimte met u doorneemt? Dit is mogelijk, neem contact op via het contactformulier of bel voor informatie met   Marja Braak    06 - 179 137 60. Het zou prettig zijn als de afspraak ruim voor het Open huis plaats kan vinden. Er blijft dan immers voldoende tijd over om de aanbevelingen nog uit te (laten) voeren. Vlak voor het uiteindelijke Open huis zouden we dan nog een korte afspraak kunnen maken om de puntjes op de ï te zetten.

no comments


Blog over verkoopstyling

Op de website van 'De Scherpe Pen' (opinie) is een gastblog verschenen van Patricia van Eerd, presentatie adviseuse bij Van Geerdts. Dit blog gaat over de toepassing van verkoopstyling en de daarop volgende succesvolle Open Huizen Route. Verkoopstyling werkt, als je er mee werkt!   Succesvolle Open Huizen Route – De Scherpe Pen

no comments


Artikel over Verkoopstyling in vakblad 'Vastgoed'

In het vakblad 'Vastgoed', vakblad voor de makelaardij, komen woningverkopers aan het woord. Zij hebben de woning al lang in de verkoop. Na twee à drie jaar zonder resultaat wordt een verkoopstyliste ingeschakeld. Na het uitvoeren van haar adviezen, komt er schot in, uiteindelijk is de woning snel verkocht. Diverse voorbeelden komen aan bod. Met verhelderende foto's.   Naar artikel-Vastgoed-Verkoopstyling

no comments